Home Tutorial Hunwick?Profix
Tulis Dari Hati, Baru Dapat Menyentuh Hati

Monday, September 4, 2017

Stay or Leave




That terbakar-kecewa-sedih-patah hati-cemburu-marah dan sebagainya bila orang yang kita suka, suka orang lain.

Aku pernah cakap dulu.

Dalam hidup kau akan jumpa ramai orang.

Dalam hidup kau akan hilang ramai orang.

Termasuklah orang yang kau sayang.


When you try your best but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse



Kadang bila kita sayang dah orang tu, dia pula yang tinggalkan kita.

Kadang bila orang sayang dah kita, kita pula yang tinggalkan dia.

Paling sedih bila kita dah betul-betul sayang, tapi orang yang kita sayang, pergi.

Pergi dengan janji yang dulu dia beri.

Pergi dengan alasan, dah ada orang ganti.


And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?



Aku pun lalui benda yang sama.

Dan aku pun tatau macam mana perasaan suka tu boleh muncul.

Mula-mula aku abaikan. Sebab selalu kalau aku abai perasaan tu akan hilang sendiri.

Tapi kali ni perasaan tu sumpah lain macam.

Makin aku cuba nak lupa, makin aku ingat.

Makin aku cuba untuk tak peduli, makin aku tercari-cari.

Dan aku tatau macam mana nak mengelak.

Sebab aku akan jumpa kau juga, dalam kelas.


Lights will guide you home 
And ignite your bones
And I will try to fix you


To mi amor,

I really like you. A lot.

I know sometimes I mess up and do things that make it seem like I don't care but trust me...
You're my world.

But when you hurt me, you laughed.
And you left me for him as he promise you the world, while I promise you loyalty.

Thank you for loving me only when you needed someone to love you.
You led me to understand that in times of our need for love, our hearts are the most beautiful.
Thank you for leaving me when I needed you the most.
You led me to myself.
You led me to needing my own heart.
You led me to my voice.

Don't you ever think that I'll hate you.
You taught me more than any books could ever taught me.
About love, life and authenticity with my feeling.

When you give me Cadbury (i still keep it), food and gift.
When we exchanged the sticky note.
When we walk together on the track, two round during riadah and talking.

Our small, stupid conversations mean so much more to me than you'll ever know.

I love it when you talk to me first.
All I can say is you make me happy and I just love you.

Maybe it's okay to love you from a far.
I hope you find a love that build you, empowers you and strengthens you.

I hope you find a love,
That make you love,
To love.


And high up above or down below
When you're too in love to let go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth


Melepaskan tak mudah.

Sayang pada orang ambil masa nak cipta. Ambil masa nak hilang.

Tapi, perasaan ni aku tak cipta.
Dia hadir dengan sendiri, hadir tanpa aku sedar.

Dan aku harap perasaan ini berbalas, sebelum aku tawar hati.


Lights will guide you home 
And ignite your bones
And I will try to fix you


Dan kadang-kadang kelakar bila sayang orang yang tak sayang kita.

Lagi kelakar bila ada orang tahu yang orang yang kita sayang, sayang orang lain.

Tapi dia tak bagitahu kita.

Ini sumpah keji punya perangai.



Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down your face and I
Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face and I


Aku akan terus berdoa.

Sebab aku dengar, doa boleh ubah takdir.

Cukuplah, aku dah penat biarkan rasa ini kawal diri aku.

Dah tiba masa untuk aku buat pilihan.

Stay or leave :)






"Weh Najmi cepatlah, nak gerak dah ni."
"Eh sabar jap. Tunggu aku habiskan lagu ni."


Lights will guide you home 
And ignite your bones
And I will try to fix you

"Dah habis dengar belum?"
"Okay dah."

Aku matikan tuan muda iPod aku.

"Kita nak pergi mana?"
"Kita pergi jauh."







***


Anyway, i'm a writer.
Don't take my words personally.
I write story based on what i feel and i see
That doesn't means everything I write is about my life. 

Let alone, myself.


2 comments:

  1. keep strong akhi :) one day dia akan rasa juga apa yang akhi rasa

    ReplyDelete
  2. Stop searching for other while someon is waiting for you

    ReplyDelete

Labels

Perasaanku (17) Sayang (11) Ujian (11) Semangat (5) Ukhuwah (5) Cerpen (1) Suka (1) Yasmin J Hunwick (1)

DAPATKAN PROFIX

Image result for profix

Ingin mengatasi masalah wajah berlubang? Ingin menghilangkan bekas parut jerawat dan muka berminyak? Saya mencadangkan anda untuk mencuba produk Profix Vitamin E Untuk Muka sekarang.

>>> PROFIX