Home Tutorial Hunwick?Profix
Tulis Dari Hati, Baru Dapat Menyentuh Hati

Saturday, November 12, 2016

Sayang




Aku cerita pada tuhan.
Pasal kau.
Aku minta pada tuhan.
Supaya jaga kau.

***





Aku dah lama tak menangis.

Sebab aku fikir aku kena kuat.

Aku lelaki. Mana boleh nangis.

Tapi aku silap. Sebab



********


"Kalau hidup sentiasa best je nanti boring lah nanti"
- Nuwa -


********

Ya, Aku nangis lagi. 

Sebab kau.

Kau yang buat aku menangis.

Cuma aku tutup tangis aku dengan tawa.

Supaya orang lain tak salahkan kau.

Tapi bukan setiap masa aku kuat.

Ada masa aku tersungkur juga.


Sayangnya, sebab cuma aku seorang yang rasa.

Sayangnya, sebab kau tak pernah nak faham.


Kalau kau fikir aku sayang ramai orang,

Kau betul.

Tapi kalau kau fikir aku tak sayang kau,

Kau salah.


Memang aku sayang ramai orang.

Tapi sayang aku pada mereka tak sama macam sayang aku pada kau.

Sayang,

Sebab aku dah sayang kau.


Sayang juga.

Sebab semua dah tahu.

Cuma aku yang masih meraba-raba.

Mencari kebenaran.

Dengan kau yang masih mahu menutup bangkai berbau.

Semua di luar heboh berkata itu ini.

Sedangkan aku tak tahu abjad apa untuk disusun mengukir kata.

Tak tahu nak kata apa.

Tak tahu nak luah apa.


**************


Kenangan tak pernah mati.

Aku selalu membayangkan.

Kau selalu melupakan.

Dan aku rasa peritnya hati.


*************

Makin lama makin ramai kenal orang.

Makin banyak hati yang nak kena jaga.

Kadang hati sendiri terluka, sebab jaga hati orang lain.

Kadang tak tahu macam mana nak jaga lagi hati orang.

Hilanglah kau wahai kesedihan.

Hilanglah kau wahai kekesalan.

Hilanglah kau wahai kesakitan

Namun jangan kau yang hilang meningal pergi


********

Kau sedih

Tapi kau tak cerita

Kau tak luah kau tak kata

Tapi aku dapat tahu dan rasa.

Hei, pada aku kau boleh cerita

Aku sudi jadi pendengar setia.

Nak luah rasa pada aku pun, sila.

Cuma jangan diam memendam rasa.

Aku tak suka.

Kalau kau sedih sebab aku.

Maafkan aku.

Baritahu pada aku.

Beri ruang untuk aku perbaiki hal itu.

Kerna aku pun manusia

Bisa lalai bisa cuai bisa lupa malahan bisa alpa.



**************


Andai suatu hari nanti.

Aku pilih untuk menyepi.

Aku pilih untuk hilangkan diri.

Aku pilih untuk tidak peduli.

Maka kau tak perlu rayu pada aku lagi

No comments:

Post a Comment

Labels

Perasaanku (17) Sayang (11) Ujian (11) Semangat (5) Ukhuwah (5) Cerpen (1) Suka (1) Yasmin J Hunwick (1)

DAPATKAN PROFIX

Image result for profix

Ingin mengatasi masalah wajah berlubang? Ingin menghilangkan bekas parut jerawat dan muka berminyak? Saya mencadangkan anda untuk mencuba produk Profix Vitamin E Untuk Muka sekarang.

>>> PROFIX