Home Tutorial Hunwick?Profix
Tulis Dari Hati, Baru Dapat Menyentuh Hati

Monday, October 31, 2016

Sigh

All i know are sad songs, sad songs

Darling, all i know are sad songs, sad songs



*********

"Aku rasa dah tak bermakna."

"Emmm."

"Aku tatau nak buat apa lagi."

"Emmm."

"Dunia ni kejam."

"Emmm."

"Aku malas nak terus hidup."

"Emmm."

"Aku dah takde hala tuju."

"Takde hala tuju?"

"Emmm."

"Createlah satu."

"Mana?"

"Syurga?"

"........"


*********



"Kenapa orang lain boleh hidup senang? Aku ni kenapa apa pun tak boleh?"

"Haa?"

"Kenapa banyak cabaran hidup kat aku?"

"Sebab kau manusia."

"So kalau aku ni ditakdirkan jadi alien aku tak ada lah kena hadap dugaan semua ni?"

"Kau tahu kenapa ada cabaran?"

"Kenapa?"

"Sebab Allah nak kau kuat."

"Tapi....."

"Allah takkan uji melebihi kemampuan kita."


**********

"Kau ni asyik terbang je."

"Errrr...so?"

"Tak bosan ke? Penat ke apa-apa ke?"

"Adalah juga penat tu tapi kalau bosan tu tak. Best tengok ciptaan Allah dari tempat tinggi."

"Kau takde rasa something ke?"

"Nak rasa apa?"

"Rasa nak bawa aku ikut kau terbang."

"Kenapa?"

"Sebab aku manusia."

"Kalau aku manusia sama macam kau dah lama aku bawa kau terbang."

"........."


************************


"Kenapa aku kena tipu dengan dia?"

"Kena tipu?"

"Aku dah jadi baik, dah setia, jujur apa semua, tapi dia buat macam ni kat aku."

".............."

"Tak cukup baik ke aku?"

Diam.

"Jawablah! Tak cukup baik ke aku?"

"Emmmm, kau baik."

"Habis tu kenapa aku kena tinggal?"

"Mungkin dia ada alasan sendiri."

"Mungkin juga...."

"Mungkin apa?"

"Orang setia selalu ke tipu."


Lalu dia berlalu pergi.



*********************


Ada mesej masuk. Aku buka.

"Perempuan semua sama."

Aku ambil masa sekejap untuk hadam. Lalu aku balas.

"Kenapa cakap macam tu?"

"Yelah. Dulu perempuan cakap lelaki semua sama. 
Sedangkan berapa kerat je yang buat dia rasa macam tu.
Tak adil kan?"

"So?"

"Kali ni aku nak cakap, perempuan semua sama.
Walaupun cuma dia seorang je yang buat aku macam ni."

* Sigh *

"Jangan jadi nila, untuk rosakkan sebelanga susu okayh."

Balas aku ringkas.


**********


Seriously lah. Makin nak dewasa ni. Macam makin banyak cabaran.

Hehe, cakap macam aku sorang je ada masalah.


Bila orang tanya aku, boleh tak nak putus asa?

Maka jawapan aku

Boleh. Boleh putus asa. 

Putus asa bila nyawa kau dah sampai kerongkong.

Masa kau tak boleh nak buat apa dah. 

Tapi selagi nyawa kau dikandung badan, jangan pernah putus asa.






**********



"Kau tahu kalau nak buat something apa yang kena betul?"

"Cara buat kerja."

"Salah."

"Dah tu?"

"Niat. Niat kau kena betul."


***********




Jangan jadi nila, untuk rosakkan sebelanga susu.

No comments:

Post a Comment

Labels

Perasaanku (17) Sayang (11) Ujian (11) Semangat (5) Ukhuwah (5) Cerpen (1) Suka (1) Yasmin J Hunwick (1)

DAPATKAN PROFIX

Image result for profix

Ingin mengatasi masalah wajah berlubang? Ingin menghilangkan bekas parut jerawat dan muka berminyak? Saya mencadangkan anda untuk mencuba produk Profix Vitamin E Untuk Muka sekarang.

>>> PROFIX