Home Tutorial Hunwick?Profix
Tulis Dari Hati, Baru Dapat Menyentuh Hati

Monday, November 28, 2016

Lagi

Another Oh Hae Young


"You're such like him." - Eves

"Eh?"

"Park Do Kyung."

"Tak habis-habis."

"Betullah Mi. Akak pun rasa camtu."

I give her and Eves glower eyes.

"Its not scary enough to make me silent." Eves laugh

"Mana dapat cerita ni? Tak pernah kau layan drama korea. Biasa kiteorang yang hantu."

"Tengok kat sekolah." balas aku pendek.

"Don't you see the similarity? Asou kun and Park Do Kyung?"

"Apa lagi Eves?"

"Asou and Do Kyung are cold just like you. Complicated."

"They're just an actress. No wonder." 

"Eves, Najmi marah tu hahahahaha..." she laugh. Eves too.

"Stop laughing at me laaaaaa. I'm gonna cram you into the luggage and throw it at the shore."

"Nak baling tu baling lah. Nanti balik rumah sendiri hahaha."

"If I just like them then so what?" I asked.

"I just like the way you're talking and eating. It's cute."

"Childish."

"Hahhahahahahahaha"

Gahhhh.... so plainly.

why i have this suck nephew.


*****************************


But i'm happy

Because both of them make my day


*****************************


Manusia kena diingatkan berkali-kali.

Sebab sifat manusia tu pelupa.

Antara benda yang manusia selalu lupa lagi dan lagi

M e n g h a r g a i

Manusia suka untuk lupa menghargai.

Manusia cuma ingat untuk menghargai bila benda tu dah tak ada.

Mungkin definisi 'menghargai' tu untuk benda yang tak ada?

*pandang langit


****************************

"Orang baling tahi takkan nak balas bunga?"

"Bagi jelah bunga."

"Bukan ada faedah pun." Dia merengus

"Ada." jawab aku pendek.

"Mana ada."

"Tahi dia tu boleh buat baja untuk bunga yang kau bagi."


******************************


Hidup kita ni tak seindah yang kita mahu.

Ada masanya,

Tuhan akan tarik nikmat kita.

Tak kini, nanti

Tak nanti, pasti


*****************************


"Kita kena saling tegur menegur"

"Mmmmm betul."

"Teguran tu kena betul."

"Maksudnya?"

"Nak tegur orang, biar beradap. Bukan kurang ajar, buka aib. Buat dia rasa malu."

"Kalau tak?"

"Bila tegur cara kasar, ia buat orang tu sendiri jauh dari agama."



***************************




Aku tak benci kau.

Aku tak kisah apa yang kau buat kat aku,

Aku cuma kisah.

Yang kau akan buat lagi kat orang lain.

Buat lagi dan lagi sampai kau mati.

Sampai bila kau nak menyakiti?

No comments:

Post a Comment

Labels

Perasaanku (17) Sayang (11) Ujian (11) Semangat (5) Ukhuwah (5) Cerpen (1) Suka (1) Yasmin J Hunwick (1)

DAPATKAN PROFIX

Image result for profix

Ingin mengatasi masalah wajah berlubang? Ingin menghilangkan bekas parut jerawat dan muka berminyak? Saya mencadangkan anda untuk mencuba produk Profix Vitamin E Untuk Muka sekarang.

>>> PROFIX