Home Tutorial Hunwick?Profix
Tulis Dari Hati, Baru Dapat Menyentuh Hati

Tuesday, August 7, 2018

Lost in mind?




Brisbane, Dis, 2017

Sitting alone, Najmi sedang khusyuk makan pavlova sambil tengok orang lalu lalang.

Dia pandang kiri kanan, mesej dihantar pada Rose, "Nerve-wrecking."

Selang beberapa minit,satu mesej masuk, "Trust me, you're not alone."

Najmi senyum.

Sungguh, pertemuan tak dirancang ini sebenarnya perancangan yang maha kuasa.

Najmi dan Rose jalan beriringan di pinggir pantai.

"Suka pantai?"

"The voice. It's so soothing." Rose senyum lebar.

Najmi angguk kepala.

"You can learn a lot from the ocean." Rose tarik nafas dalam-dalam.

"Like what?"

"The water can change the beach. Slowly but surely. Bit by bit."

"So?" Najmi still don't get it.

"It's basically just like people. People change."

Both smile. Faking a smile.

"How long you've suffered from this?" Najmi tunjuk parut di lengan Rose.

"Maybe same as you. I don't know. I just don't know."

Najmi senyap.

"I'm glad that I meet you. At least I can share my thought with you."

"It's because...."

"You can share to me too."

Angin lautan pasifik menghembus lembut rerambut mereka.

"What are you looking for?"

"Star." Najmi pandang langit.

"Banyak kan? Like your girlfriends. Hahaha."

Najmi tumbuk bahu Rose. Rose balas dengan sepakan di betis.


Ah, I want to stay here more longer. Bisik Najmi dalam hati.


Qiden, kalaulah kau ada sekarang.

Dia berkata-kata sendiri.


******



Seriously, I don't know what I'm doing. Perhaps, lost?

Hati yang selalu berperang dengan perasaan.

Ada masa nak meluah, tak ada yang nak mendengar.
Ada masa nak bercerita, tak ada yang nak ambil pengajaran.

Menangis? Mungkin itu bahasa yang tak terungkap.


Qiden, kau taknak balik ke?
Kau tahu tak banyak benda aku nak cerita dekat kau?
Hmmmphhh.


Aku, kau, kita semua sama.
Tapi ada perkara dalam dunia ni, kita kena sedarlah.
Kalau tak mampu menampung dosa-dosa kita dengan amalan taubat, tak perlulah seronok-seronok tambah dosa macam syurga neraka tak pernah diciptakan.

Memang sekarang kawan aku lagi ramai, tapi tak sama.
Aku sayang kawan yang sekarang.
I don't know.

Maybe aku patut tinggalkan kau kat sini.
Mungkin aku kena lepaskan semua kenangan kita.
Maybe cuma dengan cara tu aku betul-betul boleh move on dan fokus pada masa depan.

Aku tak tahu.

Aku keliru.




No comments:

Post a Comment

Labels

Perasaanku (17) Sayang (11) Ujian (11) Semangat (5) Ukhuwah (5) Cerpen (1) Suka (1) Yasmin J Hunwick (1)

DAPATKAN PROFIX

Image result for profix

Ingin mengatasi masalah wajah berlubang? Ingin menghilangkan bekas parut jerawat dan muka berminyak? Saya mencadangkan anda untuk mencuba produk Profix Vitamin E Untuk Muka sekarang.

>>> PROFIX