Home Tutorial Hunwick?Profix
Tulis Dari Hati, Baru Dapat Menyentuh Hati

Friday, February 12, 2016

Beza

Opera House Sydney, Australia

Aku pandang Opera House yang tersergam megah. Sambil-sambil tu mata aku melilau memandang pengunjung. Ibu bapa yang sibuk melayan kerenah anak mereka. Aku berseorangan di sini. Haha. Aku pergi ke arah seorang peniaga key-chain. Beli satu. 10$ aku hulur.
"Too much." "Keep the change."
Dia senyum. Hati berbunga riang


Sydney Harbour Brigde

Lepas berjalan kaki dalam 2km, aku naik pula Sydney Harbour Brigde. Bayar lah sikit. Ada free ke?
Yeah i'm still alone. Papa and Mama kerja. So apa aku boleh buat? Jalan sendiri.
Dari atas jambatan ni aku boleh nampak harbour. Cantik.
Hilang sekejap beban yang terbuku dalam jiwa.

Then patah balik ke Opera House. Pergi Royal Botanic Garden. Tengok alam sekitar.
Tapi aku rasa kosong. haha. Naik tren, Turun kat Townhall Station.
Jalan Darling Harbour. Wahhhh seronoknya anak kecil bermain-main. Kejar burung merpati.

Ah, aku tak tahu nak ke mana. Hanya mengikut langkah kaki ini menghala ke mana. Dan aku sampai di sebuah restorang Malaysia. 'More-more cha.'
Aku singgah. Minum teh ais. kegemaran aku tu haha.


Paddy's Market

Kira 1km dari Darling Harbour, aku cuba-cuba cari souvernir. haha orang kata kat sini murah. Tapi murah-murah pun faham-fahamlah. Macam biasa, takde apa yang tarik perhatian aku.

Naik bot. Pergi naik cable-car. Masuk Taronga Zoo. Hey koala! Hey Kanggaro! Hey zirafah! Hey semua yang ada di sini. Seronoknya banyak kawan-kawan.


Bondi Beach

Main air. Dari dulu aku suka air. Main dengan sepupu, sedara.
Sekarang? Aku main sorang-sorang je.
Simbah air ke depan. haha takde sapa balas.



************************


Jangan pernah fikir semua orang ada masa untuk kau.
Dia pun ada kehidupan sendiri.
Bukan nak layan kau 24/7

Ramai yang rasa kecewa.
Sebab sandarkan harapan pada manusia.


************************


"Fawwaz, where are you?"
"Kat Sydney."
"Ouh. Duit mak dah masukkan. Nanti jangan lupa amik. Yuran sekolah mak dah settlekan."
"Okay."
"Anything?"
"Bila mama nak balik? Papa bila cuti?"
"Err, mama kerja lagi laaa sayang. Papa cuti lusa."
"Ma, cuti dah nak habis. Bila kita nak jalan-jalan? Holiday?"
"Emmm. Takpelah. Nanti mama masukan duit lagi. Fawwaz cakap nak pergi mana. Nanti mama uruskan. Okay?"
"Err, seorang?"
"Nanti mama suruh Nurul ikut."
"Emmm"
"Okay sayang. I love you."
".........................."
Talian diputuskan. Phone aku campak masuk laut.



************************



Kadang-kadang seronok jadi anak orang kaya ni.
Gaji mama dan papa je dah cecah 70K sebulan.
Hahaha sukati aku lah nak buat apa.
Masalah yang aku ada cuma nak isi kekosongan yang aku ada je.

haha. Tu beza aku dengan kau,

Kau kata kaya tu best. bagi aku best tapi buat apa kalau kau takde masa dengan kawan-kawan, masa dengan keluarga?

Kau kata aku itu ini. Heh, kau sedar tak kau tuduh melulu.

Pernah kau tanya aku? Pernah kau amik berat pasal aku?

Pernah ke kau siasat dulu? Pernah kau selidik?

Tak. Tak pernah.

Beza aku dan kau.

Semuanya aku diamkan. Sedang kau merungut.

Apa  yang aku tak puas hati pasal kau, aku sembunyi. Aku cuba puaskan.

Kau? Anggap aku tak sempurna. Kata aku sama macam lelaki lain.

Kata kau apa?

"Sekurang-kurangnya dia amik berat pasal aku. Kau ada?"

ADA! AKU ADA! KAU TAHU APA?

Beza aku dan kau.

Aku tak iri hati dengan orang lain.

Kau? Selalu salah sangka dengan aku.

Hahaha, kelakar

Kalau nak cerita semua rasanya tak cukup.

Tapi tu laaa.

Beza aku dan kau.

1 comment:

  1. Tak payah tukar nama fawwaz sangat laaa ahahaha... letak jela nama kau hahaha ;) keep it up bro

    ReplyDelete

Labels

Perasaanku (17) Sayang (11) Ujian (11) Semangat (5) Ukhuwah (5) Cerpen (1) Suka (1) Yasmin J Hunwick (1)

DAPATKAN PROFIX

Image result for profix

Ingin mengatasi masalah wajah berlubang? Ingin menghilangkan bekas parut jerawat dan muka berminyak? Saya mencadangkan anda untuk mencuba produk Profix Vitamin E Untuk Muka sekarang.

>>> PROFIX